nedjelja, 18. lipnja 2017.

NAJLJEPŠE CESTE HRVATSKE: Ogulin - Jasenak - Breze - Novi Vinodolski

Kada bi me netko upitao koja mi je najljepša cesta u Hrvatskoj, teško bi na to pitanje mogla dati odgovor. Naša lijepa Hrvatska prepuna je predivnih cesta koje vode do interesantnih mjesta i kriju brojna iznenađenja. Jedna od takvih je i ona koju smo odabrali za rutu do Novog Vinodolskog. Riječ je o cesti koja vodi od Ogulina, gdje se od Kneje penje prema Kleku, prolazi uz Bijele i Samarske stijene i kroz mjesto Breze vodi dalje prema Novom. Cijelim putem cesta je interesantna i idealna za motoriste, kojih smo sreli nekoliko desetina. Uz cestu nailazimo na napuštenu zgradu Šumarije, gdje se zaustavljamo. Poslikali smo motor, malo zavirili u unutrašnjost, pozdravili divlje konje i krenuli dalje.

Klek

Abandoned Croatia

Nakon vožnje kroz šumu dolazimo do najljepšeg dijela ceste, koji nas vodi kroz mjesto Breze. Zanimljiva činjenica je to što prema posljednjem popisu stanovništva ovo mjesto ima samo 4 stanovnika. Otvara se predivan pogled na krajolik, koji nalikuje sceni iz bajke. Zeleni pašnjaci ukrašeni kamenjem, ovce i divlji konji, slikoviti brežuljci koji ostavljaju bez daha. Teško je riječima opisati ljepotu ovoga kraja. Dobili smo dojam da ovu cestu vozači, osobito inozemni turisti, ne koriste previše, što je šteta, obzirom da ovdje postoji toliko mjesta gdje se poželite zaustaviti i samo udahnuti svježi zrak.

Breze

Novi Vinodolski

Gorski kotar

Ubrzo stižemo u Novi Vinodolski, ali se ne zaustavljamo već vozimo dalje prema Crikvenici. Po dolasku naravno odmah tražimo restoran 😁 u restoranu Stella, koji se nalazi blizu plaže, uživamo u pizzi i ledenom radleru. Nakon ručka opuštanje na plaži.

Crikvenica Stella

Za povratak biramo cestu koja nas vodi od Breza prema Fužinama. Mogu reći da smo se iznenadili vidjevši da je cesta u odličnom stanju, a vikendice uz cestu ne da se ni izbrojati. Možete se zaustaviti i u restoranima uz cestu koji nude lovačke specijalitete. Dolazimo u slikovite Fužine. Vozimo se cestom s koje se pruža pogled na jezero. Laganim tempom, kako ne bismo ništa propustili, dolazimo do riječke ceste, bajkerima omiljene Lujzijane. Tom cestom krstarimo prema Karlovcu. Još jedan kraj još jednog predivnog izleta.

Mrkopalj

Uskoro planiramo i novi, duži put po obali, pa svakako pratite naš blog!
Vidimo se na cesti!

3 komentara:

1. Poštovana,
    molim vas info.
    Da li ima puno uspona na cesti i da li je dobra za bicikl ?

Hvala unaprijed

2. Sučajno sam naletio na ovo pitanje pa da probam odgovoriti.
    Ovog ljeta, u lipnju, vozio san od Zagreba do Klenovice. Biciklom, naravno. Prespavao sam u Ogulinu i drugi dan nastavio ovom cestom. Dd Ogulina, oko Kleka pa preko Jasenka do Breze, pa onda spust do Novog Vinodolskog i dalje prema Klenovici.
    Od Ogulina treba računati na pristojan uspon, nekih 400 metara visinske razlike, do Jasenka. Onda se cesta ozbiljno penje, do 110 mnm, mislim.
    Uspeo sam se, ali uz pauze svakih nekoliko kilometara. Prilično je zahtjevno i cesta traži dobru formu. Ja sam vozio na cestovnom karbonskom biciklu težine 8,3 kg.
    Sama podloga je uglavnom dobra, ali treba biti oprezan.
    Stazu ne bih preporučio rekreativncima koji nisu u ozbiljnijoj formi.
    Pozdrav, Marijan Miloš

3. 1100 metara visine sam mislio gore.